T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞIRNAK / MERKEZ - Şırnak Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Duyurular

Şbt

ANNE-BABA TUTUMLARININ ÇOCUKLARIN DAVRANIŞLARINA ETKİSİ E-BÜLTENİ

Ock

OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ-2022 YARIYIL TATİL KİTABI-VELİ

Okul Başarısızlığının Aileden Kaynaklanan Nedenleri

 Televizyon, bilgisayar gibi etkinliklerin kullanımına sınırlama getirilmemesi

 Sportif faaliyetlerin, müzik dinleme, resim yapma gibi etkinliklerin kısıtlanması, gereksiz görülmesi.

 Anne baba arasında sağlıklı bir iletişimin olmaması,

 Çocuğun ihmal edilmesi ve istismarı

 Anne babanın kaygı düzeylerinin yüksek olması

 Anne babanın okula karşı olumsuz tutumu

Ock

  Şırnak Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü ve Şırnak Aile Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü koordinatörlüğünde Şırnak İlimizde 22 lisede öğrenim gören öğrenci Velilerine "Erken Yaşta ve Zorla Evlilikle mücadele Eğitimi "verilmiştir.Egitimlere İlimizde 3500 veli katılmıştır. Emeği geçen bütün uzmanlarımıza teşekkür ederiz.

Ock

Şırnak il Milli Eğitim müdürümüz sayın Ahmet ÖZDEMİR başkanlığında Kurum müdürümüz Mehmet AKSÜT Rehberlik Hizmetleri Bölüm başkanı Nesim ÖZCAN Özel Eğitim bölüm başkanı Seyit BAYRAM Tarafından 2021 yılında yapılan çalışmalar hakkında bilgi verilip;2022 yılında yapılacak çalışmalar hakkında planlamalar yapılmıştır.Sayın müdürümüze teşekkür ederiz.

Ara

iletişim; Duygu ve düşüncelerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı sürecidir. Bilgi, düşünce, duygu ve deneyimleri biçimlendirmek ve anlaşılabilir kılmaktır.

 

İletişim; iki insan birbirinin farkına vardığı anda başlar.

 

İletişimde; kişilerin söylediği /söylemediği, yaptığı /yapmadığı her şeyin anlamı vardır.

Ara

ENGEL TÜRLERİ VE TANILAMA SÜREÇLERİ, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİM OLANAKLARI

Kas

     Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği madde 18 m bendi "Her yıl kasım ayı içerisinde sınıf rehber öğretmenlerinin iş birliğinde rehberlik ve psikolojik danışma servisince oluşturulan okul risk haritasını eğitim kurumunun bağlı bulunduğu rehberlik ve araştırma merkezine ulaştırır." maddesi gereği hizmet bölgemizde bulunan okulların 30.11.2021 tarihine kadar kurumumuza ulaştırmalarıı gerekmektedir.

Ekm

 

Özel Eğitim öğrencilerinin Rehberlik ve Araştırma Merkezinde inceleme ve değerlendirilmesi sürecinde okullardan istenen belgelere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

Eğitsel Değerlendirme Formu: İlk defa incelemeye gönderilen öğrenciler için doldurulacak:

meb_iys_dosyalar/65/01/207580/dosyalar/2020_02/04121457_EYitsel_DeYerlendirme_YsteYi_Formu.pdf

Bireysel Gelişim Raporu: BEP uygulanan ve yeniden incelemeye gönderilen öğrenciler için doldurulacak:

meb_iys_dosyalar/65/01/207580/dosyalar/2020_02/04121457_Bireysel_GeliYim_Raporu.pdf

Ek-1 Devamsız Öğrenci Formu: Okula kayıtlı ancak devamsız öğrenciler için doldurulacak:

meb_iys_dosyalar/65/01/207580/dosyalar/2020_02/04121457_Ek-1_DevamsYz_OYrenci_Formu.pdf

Ekm

Yenilenen Destek Eğitim Programı Performans Belirleme Formları

Ağu

AKRAN ZORBALIĞI İLE BAŞ ETME BECERİSİ E-BÜLTENİ

Ağu

ÇOCUKLARDA ÖZ DENETİM BECERİSİ GELİŞTİRME İç kontrollü disiplin olarak da ifade edilen özdenetim, kişinin kendisi ve dünya arasında daha iyi, daha ideal bir uyuma sahip olması için kendini değiştirme ve uyarlama kapasitesi olarak tanımlanabilir. Onarıcı, yenileyici ve yaşantısal nitelikleri olan özdenetim becerisi kişinin isteklerini, arzularını bastırabilmesi ya da değiştirebilmesinin yanı sıra istenmeyen davranışsal eğilimleri de kontrol ederek onları yapmaktan kaçınmasına yardımcı olur. Çocukların ne yapıp yapmamaları gerektiğini bilip, uyarılara gerek kalmadan kendi kendilerine yapmaları ve yaptıkları davranışın sorumluluğunu da alabilmeleri; iç kontrollü disiplin yani öz denetim geliştirmelerine bağlıdır.

Ağu

İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE AİLE VE ÖĞRETMENLER  İÇİN ÖNERİLER

Tem

ÇOCUK HAKLARI E-BÜLTENİ

Tem

ÖZEL EĞİTİMDE OKULA BAŞLAMA YAŞI E-BÜLTENİ

Tem

İLETİŞİMDE BEN DİLİNİN ÖNEMİ E-BÜLTENİ